Jak wyłączyć wtyczki. Biała strona

Jak wyłączyć pluginy

Budujesz stronę, szukasz rozwiązań, testujesz wtyczki, włączasz wybrany plugin w zapleczu, aż tu nagle pojawia się biała strona? WordPress odmówił współpracy? Nie możesz się nawet zalogować? Co robić? Jak żyć? Nowo zainstalowana wtyczka wywołała prawdopodobnie błąd krytyczny. W normalnej sytuacji, skorzystałbyś ze standardowej opcji wyłączenia wadliwego dodatku. Tym razem jest to niemożliwe. Jak zatem sobie poradzić? Zaraz pokażę Ci jak wyłączyć wtyczki generujące białą stronę.

Biała strona

W wyjątkowych sytuacjach, kiedy autor wtyczki nie zadba o kompatybilność swojego kodu z aktualną wersją WordPress, może dojść do niespodziewanych błędów. Najgorszym z nich jest całkowite wyłączenie strony i niemożność zalogowania się do zaplecza.

Czasem, błąd spowodowany jest nie tyle brakiem kompatybilności z WordPress, co z inną wtyczką. Raczej ekstremalny przypadek, ale nie do wykluczenia.

Nie ma jednak powodów do paniki. Jeśli wiesz, która wtyczka wygenerowała błąd możesz ją wyłączyć z poziomu dostępu do plików strony przez FTP lub menadżer plików Twojego hostingodawcy. O  ile oczywiście nie korzystasz z WordPress.com. W panelu administracyjnym hostingu można często znaleźć taką opcję z poziomu przeglądarki.

Jak wyłączyć wtyczki

Jeśli wolisz metodę klasyczną, połącz się przez FTP ze swoją stroną internetową (np. darmowym programem FileZilla) i zmień nazwę katalogu niedziałającej wtyczki znajdującej się w ścieżce wp-content/plugins/nazwa-wtyczki. Możesz dopisać do nazwy np. „-kopia”.  Jeśli chcesz wyłączyć wszystkie wtyczki, zmień nazwę głównego folderu z wtyczkami, tj. „wp-content/plugins” na „wp-content/plugins-kopia”.

Jak wyłączyć wtyczki
Przykład zmiany nazwy wtyczki w programie FileZilla.

WordPress generalnie szuka katalogów wtyczek w folderze „wp-content/plugins”. Kiedy nie znajdzie właściwego katalogu przypisanego wtyczce w bazie danych – po prostu ją wyłączy. Dzieje się tak ze wszystkimi wtyczkami, niezależnie czy zmienisz nazwy wszystkich poszczególnie, czy cały folder „/plugins”.

Tak jak to domyślnie bywa przy wyłączeniu wtyczek, wszystkie jej ustawienia zostają zachowane. Są one jedynie dezaktywowane. Możesz zatem bezpiecznie zmieniać i przywracać nazwy ich katalogów w trakcie poszukiwań źródeł Twoich problemów.

Tobie też przytrafiły się takie przygody?

Jestem ciekaw, jakie wtyczki spowodowały u Ciebie podobny błąd krytyczny na stronie i jak sobie poradziłeś/aś? Samo usunięcie folderu wystarczyło, czy trzeba było robić coś jeszcze? Daj znać w komentarzu poniżej wpisu.

A przy okazji, wiesz już jak wyłączyć komentarze WordPress?

Wersja wideo

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!

Bądź na bieżąco! W newsletterze będziesz otrzymywać m.in. informacje o nowych wpisach na blogu, poradnikach na YouTube, e-bookach oraz ważnych wydarzeniach ze świata WordPress. Wysyłam jedynie wartościowe treści.

Facebook
Twitter
Email
Drukuj