Jak wyświetlić polecane produkty w WooCommerce

Jak wyświetlić polecane produkty

Polecane produkty są jedną z kilku ważnych metod zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Objawiają się jako spersonalizowane podpowiedzi bazujące na historii przeglądania sklepu, kategorii produktu czy grupy produktów. Mogą występować jako upsell, czyli produkty zwiększające wartość kupowanego produktu (“Jeśli kupujesz koszulę, kup także spinki do mankietów!”). Mogą też występować jako cross-sell by namówić do zakupu powiązanego przedmiotu (“Proponujemy Ci jeszcze buty do garnituru!”). W tym wpisie dowiesz się jak wyświetlić polecane produkty w sklepie WooCommerce.

Dlaczego warto polecać produkty?

Polecanie produktów ma bardzo duży potencjał w zwiększeniu sprzedaży a także zwiększeniu satysfakcji klienta. Proponując Klientowi powiązane produkty, pomagasz mu dobrać przedmioty o których mógł w pierwszej chwili nie pomyśleć. W efekcie tego zwiększasz sprzedaż, zmniejszasz liczbę porzuconych koszyków, zwiększasz współczynnik konwersji i poprawiasz ogólne doświadczenie Klienta z Twoim sklepem.

Ustawienie polecanych produktów w WooCommerce jest proste i zajmuje kilka minut. Jednak czas spędzony na rzetelne zaplanowanie strategii sprzedażowej zwróci się kilkukrotnie.

Jak wyświetlić polecane produkty bez wtyczek?

Zasadniczo WooCommerce ma wbudowaną funkcję polecania produktów. Wystarczy, że odpowiednio skonfigurujesz swój sklep. Co musisz zrobić?

Przejdź do zakładki Produkty – Wszystkie produkty. Odszukaj wybrany produkt przy którym chcesz dodać polecenia i kliknij “Edytuj” lub po prostu wejdź w edycję produktu.

Gdy wejdziesz w edycję produktu, przewiń stronę w dół, aż do sekcji “Dane produktu” i kliknij zakładkę “Powiązane produkty”. Zobaczysz dwa pola w których ustawisz polecane produkty:

Powiązane produkty
Widok zakładki „Powiązane produkty” w sklepie WooCommerce
  • Produkty „up-sell” – wybrane tutaj produkty będą polecane na karcie produktu (najczęściej na samym dole), mniej więcej pod szczegółowym opisem produktu i jego danymi szczegółowymi. Wszystko zależy od Twojego motywu, ale w 99% przypadków jest to właściwe miejsce na tego typu polecenia. Co do zasady, promuje się tutaj produkty będące droższą wersją przeglądanego produktu lub produkty dające dodatkową wartość.
  • Produkty „Cross-sell” – te produkty pojawiają się już w koszyku, tuż przed momentem w którym Klient powinien wybrać metody płatności i sposób dostawy. Zamysłem tej opcji jest proponowanie produktów z tej samej kategorii na podstawie tego, co Klient ma w koszyku. To takie “Kupujesz garnitur to kup jeszcze buty”.

Jak wyświetlić polecane produkty
Przykład wyświetlania polecanych produktów cross-sell, czyli w widoku koszyka, tuż przed przejściem do płatności.

W zależności od wybranej opcji, po prostu postaw kursor w wybranym polu „up-sell” lub „cross-sell” i zacznij wpisywać nazwę produktu który chcesz powiązać. WooCommerce po pierwszych kilku literach zacznie Ci podpowiadać pełne nazwy produktów. Kliknij wybraną pozycję i gotowe! Możesz wybrać wiele pozycji ale pamiętaj, że w zależności od używanego motywu, sklep wyświetli tylko pierwszych kilka. Najczęściej trzy, cztery lub pięć. Najlepiej sprawdź samodzielnie ile miejsca przewiduje Twój motyw.

Na koniec musisz jedynie pamiętać o zapisaniu zmian klikając w niebieski przycisk “Aktualizuj” na górze strony z produktem. Brawo! Właśnie dodałeś polecane produkty! Jak już wcześniej wspomniałem, produkty „up-sell” pojawią się na stronie danego produktu a produkty „cross-sell” pojawią się dopiero w koszyku.

Bardziej zaawansowane opcje

Jeśli takie manualne dodawanie polecanych produktów nie jest dla Ciebie, możesz skorzystać z wielu dostępnych w repozytorium wtyczek. Pozwalają one m.in. wstawiać polecane produkty w dodatkowych miejscach (np. za pomocą shortcodów) lub automatycznie dobierać właściwe produkty.

W linku powyżej znajdziesz mnóstwo przydatnych wtyczek, ale jeśli nie musisz ich instalować, to pamiętaj, że im mniej tym lepiej. Jeśli jednak wbudowane opcje nie są dla Ciebie wystarczające, cóż… Miłego szukania! Jeśli nie wiesz, jak wybrać właściwą wtyczkę, skorzystaj z mojego poradnika. 

Podsumowanie

Znasz już teraz kilka sposobów na polecanie produktów w swoim sklepie. Jeśli poszukujesz nietypowych rozwiązań i funkcji za pomocą wtyczek – proszę bardzo. Jeśli nie ufasz algorytmom i chcesz precyzyjnie dobierać polecane produkty – zrób to ręcznie. Tak czy inaczej, wiesz już co i jak!

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące poruszanych w tym poradniku zagadnień, jak zwykle zachęcam do zostawiania komentarzy. Na wszystkie odpowiem! Zapraszam!

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!

Bądź na bieżąco! W newsletterze będziesz otrzymywać m.in. informacje o nowych wpisach na blogu, poradnikach na YouTube, e-bookach oraz ważnych wydarzeniach ze świata WordPress. Wysyłam jedynie wartościowe treści.

Facebook
Twitter
Email
Drukuj