Klikalny numer telefonu na stronie

Klikalny numer telefonu

Jeśli zastanawiasz się jak zrobić klikalny numer telefonu na urządzeniach mobilnych, to jesteś w dobrym miejscu. Dziś pokażę Ci, jak ułatwić życie Twoim czytelnikom, aby przeglądając Twoją stronę internetową na telefonie, mogli w wygodny sposób kliknąć w numer telefonu i od razu zadzwonić. Bez potrzeby kopiowania lub przepisywania numeru.

Trywialne powiadasz? Przecież telefon sam wykrywa numer? Niekoniecznie. Pamiętaj, że niestety nie wszystkie przeglądarki i nie wszystkie urządzenia automatycznie wykrywają numery telefonów zapisane zwykłym tekstem. Zadbaj o komfort użytkowników wszystkich systemów operacyjnych. Nie tylko iOS czy Android, ale też Windows, Windows Mobile, MasOS czy różne dystrybucje Linux.

Klikalny numer telefonu

Jeśli chcesz mieć 100% pewność, że numer telefonu który podajesz na swojej stronie internetowej (niezależnie czy w domyślnym edytorze blokowym, Divi, Elementorze czy innym narzędziu) będzie klikalny na wszystkich urządzeniach – zapisz go jako link.

Dla przykładu numer +48 123 456 789 możesz poprawnie zapisać tak: +48 123 456 789

Zobacz poniżej jak wygląda przykładowy link z numerem telefonu.

Zauważ, że atrybucie href zamiast „https://” musisz wpisać „tel:”. Numer telefonu podawaj zawsze wraz numerem kierunkowym kraju, aby wyeliminować ryzyko pomyłki.

<a href="tel:+48123456789>+48 123 456 789</a>

W ten sposób upewniasz się, że każda przeglądarka na każdym urządzeniu zinterpretuje link jako numer telefonu i po kliknięciu nań, będzie próbowała wykonać połączenie.

Wbrew pozorom, jest to rozwiązanie przydatne nie tylko w urządzeniach mobilnych, takich jak telefon czy tablet, ale też w laptopach i komputerach posiadających funkcję wykonywania połączeń gdy Twój telefon jest w zasięgu tej samej sieci WiFi  – np. aplikacja FaceTime na MacBook, Mackintosh i MacPro. Nie można też zapomnieć o aplikacjach do połączeń przez Internet takich jak Skype.

Bądź user firendly

Na zakończenie dodam, że tworząc strony internetowe staraj się przewidywać różne przypadki użycia Twojej strony. Przecież przede wszystkim zależy ci na tym, by czytelnikowi było u Ciebie wygodnie. Chcesz przecież, by po przeczytaniu Twojej oferty skorzystał z podanego numeru telefonu.

A teraz pomyśl i zastanów się. Czy zawsze podajesz numery telefonów w sposób klikalny? Może czas wrócić do wcześniej stworzonych stron i naprawić swoje błędy?

Daj znać w komentarzu pod artykułem co sądzisz o tym rozwiązaniu. Zdarza Ci się z niego korzystać, czy zaczniesz dopiero od dzisiaj?

Wersja wideo

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!

Bądź na bieżąco! W newsletterze będziesz otrzymywać m.in. informacje o nowych wpisach na blogu, poradnikach na YouTube, e-bookach oraz ważnych wydarzeniach ze świata WordPress. Wysyłam jedynie wartościowe treści.

Facebook
Twitter
Email
Drukuj