...

Odnośniki bezpośrednie w WooCommerce

Odnośniki bezpośrednie w WooCommerce

Odnośniki bezpośrednie w WooCommerce mają bardzo ważne znaczenie. Ich właściwe ustawienie nie tylko pomaga w SEO, ale także pomaga klientom w znajdowaniu tego, czego szukają. W dzisiejszym wpisie omówię jak je właściwie ustawić i pokażę kilka praktycznych porad. Zaczynamy!

Odnośniki bezpośrednie

Ustawienia odnośników bezpośrednich WooCommerce znajdziesz tam, gdzie normalne ustawienia odnośników dla WordPress. Czyli dokładnie w pozycji zaplecza “Ustawienia -> Bezpośrednie odnośniki”

W przypadku wpisów na blogu WordPress zawsze rekomenduję stosowanie struktury “Nazwa wpisu”, czyli np. https://wyklikane.pl/przykladowy-wpis/. Jak sama nazwa wskazuje, link do strony zawierać będzie zawsze jego nazwę. Gwarantuje to jego unikalność a także ułatwi użytkownikowi identyfikację. 

Odnośniki bezpośrednie w WooCommerce

W przypadku sklepu WooCommerce, sprawa wygląda podobnie ale nie dla każdego jest oczywista. Do wyboru masz kilka opcji:

  • Domyślne: https://adrestwojegosklepu.pl/produkt/sample-product/
  • Strona sklepu: https://adrestwojegosklepu.pl/sklep/sample-product/
  • Strona produkty z kategorią: https://adrestwojegosklepu.pl/sklep/product-category/sample-product/
  • Własny format

Jak widać na powyższym obrazku, jeśli dobrze się przyjrzysz, to opcja “Domyślne” oraz “Własny format” są w pokazanej konfiguracji identyczne. Dlaczego? Ponieważ, po słowie /produkt/ WooCommerce i tak wstawi link wygenerowany na podstawie nazwy produktu, czyli np. /sample-product/. W sumie wychodzi na jedno i to samo.

Przyjrzyj się jednak drugiej opcji: “Strona sklepu”. Wtedy w adresie produktu, po adresie twojej strony, zamiast słowa /produkt/, będziesz miał /sklep/. Które ustawienie jest lepsze? To zależy od Ciebie. Ja stosuję prostą zasadę. Kiedy sklep jest tylko dodatkiem do istniejącej strony internetowej z dużą ilością podstron, stosuję właśnie tę opcję. Dzięki temu zachowuję podział w strukturze linków. Strony i wpisy mają swoje linki na podstawie nazwy, a produkty posiadają dodatkowo przedrostek /sklep/. Gdy jednak sklep internetowy jest głównym “bytem” a domena pełni funkcję czysto sprzedażową, to przedrostek /sklep/ jest zbędny, bo i tak wiemy, że jesteśmy w sklepie. Sensowniejszy jest zatem przedrostek /produkt/.

Jeśli chcesz bardziej sprecyzować pozycję produktu w strukturze sklepu, możesz wybrać opcję “Strona produkty z kategorią”. Upchasz wtedy więcej informacji w linku produktu i poprawisz orientację klienta w terenie, że tak powiem.

Optymalizacja odnośników bezpośrednich w WooCommerce

Jak zapewne się domyślasz, celem tych ustawień jest jak najdokładniejsze sprecyzowanie nazwy odnośnika, aby odzwierciedlał jego zawartość. Klienci łatwiej połapią się w strukturze linków. 

Dlatego warto eksperymentować trochę (w ramach rozwagi oczywiście) z opcją “Własny format”. Zamieścić tam słowa kluczowe SEO, które mogą pomóc w pozycjonowaniu strony. Miej jednak na uwadze, że operacja ta musi być przeprowadzona z rozsądkiem, gdyż każde zmiany struktury linków niosą za sobą skutki w wynikach wyszukiwania Google lub innych wyszukiwarek. Indeksacja nowych linków może potrwać trochę czasu.

Błędy w linkach i Error 404

Czasem zdarza się, że po migracji strony lub sklepu na inną domenę pojawiają się problemy z linkami. Zobaczysz wtedy najczęściej Błąd 404 – strony nie znaleziono. Niespodziewane błędy mogą być również spowodowane różnymi wtyczkami do SEO. Jeśli zauważysz, że strona dziwnie się zachowuje a linki przekierowują do złych produktów, jest na to proste rozwiązanie.

W przypadku wyżej występujących problemów po prostu przejdź do opcji “Ustawienia -> Bezpośrednie odnośniki” i zapisz te ustawienia ponownie. Wymusi to odświeżenie ustawień w bazie danych i w 99% rozwiąże Twój problem. A co z tym 1%? Cóż, to pewnie miejsce na weryfikację ustawień wtyczki do SEO, którą prawdopodobnie włączyłeś w swoim zapleczu 😉

Szukasz eksperta do opieki nad Twoją stroną internetową?

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!

Bądź na bieżąco! W newsletterze będziesz otrzymywać m.in. informacje o nowych wpisach na blogu, poradnikach na YouTube, e-bookach oraz ważnych wydarzeniach ze świata WordPress. Wysyłam jedynie wartościowe treści.

Wyklikane logo emblem

NAPISZ DO MNIE

Zamów usługę

Wypełnij formularz kontaktowy jako pierwszy krok do rozwoju Twojego biznesu. Nasz jakiej usługi potrzebujesz a przygotuję ofertę dopasowaną specjalnie do do Twoich potrzeb. Nie zwlekaj!

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.