Witryna jest tymczasowo niedostępna. Jak przywrócić stronę?

Wchodzisz na swoją stronę i widzisz komunikat: „Witryna jest tymczasowo niedostępna z powodu zaplanowanych prac konserwacyjnych. Zapraszamy ponownie za minutę”? Ewentualnie angielski odpowiednik „Briefly unavailable for scheduled maintenance. Check back in a minute”? Nie panikuj, ponieważ problem jest banalny. Musisz jedynie wykonać prostą i szybką czynność, dzięki czemu uporasz się z problemem. W poprzednim wpisie pokazałem Tobie jak poradzić sobie z białą stroną wyłączając wtyczki za pomocą FTP a dziś pokażę Tobie kolejny trick.

Witryna jest tymczasowo niedostępna
Witryna jest tymczasowo niedostępna z powodu zaplanowanych prac konserwacyjnych. Zapraszamy ponownie za minutę

Witryna jest tymczasowo niedostępna

Aby rozwiązać problem, połącz się przez FTP ze swoją stroną internetową (np. darmowym programem FileZilla) i usuń plik „.maintenance” z głównego folderu WordPress. Wróć na swoją stronę i odśwież okno przeglądarki. Pomogło? Nie ma za co!

Witryna jest tymczasowo niedostępna
Przykład usuwania pliku „.maintenance” za pomocą programu FileZilla.

Dlaczego tak się stało?

Zakładając, że problem nie wynika z niekompatybilności jakiejś wtyczki lub motywu, wyjaśnienie jest dość proste. Podczas każdej aktualizacji WordPress, jego motywu lub wtyczek, Twoja strona wprowadzana jest na krótko w tryb konserwacji. Trwa na od kilku do kilkunastu sekund, aż wszystkie operacje na plikach strony oraz w bazie danych zostaną zakończone i dlatego widzisz komunikat.

W trakcie tych aktualizacji, WordPress tworzy sobie plik „.maintenance” i usuwa go po skończeniu. Czasem jednak coś pójdzie nie tak. Nastąpi błąd w plikach, serwer przestanie odpowiadać, próbujesz zaktualizować zbyt dużą liczbę wtyczek na raz lub przypadkowo zamkniesz zakładkę przeglądarki.

W rezultacie nawet pomimo pomyślnie przeprowadzonego procesu, zaplanowana operacja usunięcia wspomnianego pliku zostaje anulowana. Skutkuje to rzeczonym komunikatem i brakiem możliwości wyświetlenia strony przez niezalogowanych użytkowników.

Jak widzisz, rozwiązanie okazuje się banalne.

Masz podobne problemy?

Jeśli zdarzył się Tobie podobny przypadek, szukasz pomocy lub rozwiązałeś problem samodzielnie, napisz mi w komentarzu lub przez formularz kontaktowy. Z chęcią pomogę lub opiszę temat na blogu. Niech inni czerpią wiedzę z Twojego doświadczenia!

Wersja wideo

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!

Bądź na bieżąco! W newsletterze będziesz otrzymywać m.in. informacje o nowych wpisach na blogu, poradnikach na YouTube, e-bookach oraz ważnych wydarzeniach ze świata WordPress. Wysyłam jedynie wartościowe treści.

Facebook
Twitter
Email
Drukuj